Aissati: Het moet niet gekker worden

AMSTERDAM – Ismail Aissati was na afloop van de puntendeling met Feyenoord niet tevreden met het resultaat. Volgens de middenvelder van Vitesse had de thuisploeg te weinig gekregen.

“Wij spelen hier een uitstekende wedstrijd”, verklaarde Aissati voor de camera van Eredivisie Live. “Wij kwamen alleen ongelukkig op achterstand door een dekkingsfout en dan loop je achter de feiten aan.”
De maker van de 1-1 was vooral te spreken over de inzet van zijn ploeg. “Je zag na de gelijkmaker hoe graag wij nog voor de winst wilden gaan.”
De benutte stafschop betekende de vierde treffer voor Aissati dit seizoen. Nooit eerder wist de spelmaker meer dan drie treffers op de teller te zetten. “Het moet niet gekker worden”, verklaarde hij dan ook met een grote lach. “Het loopt in ieder geval lekker.

(NU Sport)

AmazighTimes AmazighTimes

Eenvoudige zege Real Madrid

MADRID (ANP) – Real Madrid heeft zondag een eenvoudige zege geboekt in de Spaanse voetbalcompetitie. De nummer twee van de Primera Division was te sterk voor Real Sociedad: 4-1. Real blijft op zeven punten van Barcelona dat zaterdag al met 3-0 won van Atletico Madrid.
Kaka opende de score voor ‘De Koninklijke’. Cristiano Ronaldo maakte het tweede en het derde doelpunt. De Portugees achterhaalde Lionel Messi weer op de topscorerslijst in Spanje. Beide smaakmakers staan op 24 treffers. Messi was zaterdag drie keer trefzeker tegen Atletico.
Alvaro Arbeloa bezorgde Real Sociedad met een eigen doelpunt nog een eretreffer. In de slotfase mocht aanwinst Emmanuel Adebayor nog zijn eerste doelpunt voor Real maken.