Afgelopen donderdagavond werd een honderdtal passagiers van de vlucht Amsterdam- Nador urenlang opgesloten in het vliegtuig. Het vliegtuig zou om 19:00 uur vertrekken maar geplande vertrektijd werd constant met een halfuur verlengd wat voor veel irritatie en verontwaardiging zorgde. Het personeel van het vliegtuig gaf als aanleiding van vertraging dat er meer tickets zijn verkocht dan er stoelen zijn. Het vliegtuig ging uiteindelijk pas na 22:00 de lucht in. Aangezien passagiers reeds om 17:00 op Schiphol waren betekende dit voor de meeste ouderen een wachttijd van minimaal 5 uur. Dit blije nieuws gold echter niet voor de 21 passagiers die op Schiphol moesten blijven. Hiervan kwamen 3 uit Oslo richting Nador en hadden een overstap in Amsterdam.
Niet naar buiten gaan
Een passagier vertelde Amazightimes dat er veel te weinig personeel was in het vliegtuig. De passagiers, vooral gepensioneerde ouderen, zou drinkwater zijn geweigerd en zij konden het toestel niet verlaten waardoor zij zich opgesloten voelden.
Vernielen smartphone
Een van de passagiers die aan het filmen was werd zelfs geïntimideerd door een steward. De steward bedreigde de het toestel van de passagier te vernielen en maakte aanstalten hiertoe. Dit werd echter voorkomen door het ingrijpen van een ander passagier.