Het puur Amazigh moet geen crimineel zijn!!!


Door: Ali Lahrouchi

Noord-Afrika wordt bewoond door Imazighen/Berbers. De invloed van buiten op de Amazigh-berberse maatschappij kwam van de Arabische islamisten. Zij hebben van het grondgebied van de berbers Arabisch islamitische landen gemaakt. Marokko is een van die landen. Het roofdier Mohamed 6 en zijn koningshuis stamt rechtstreeks af van de familie van de zogeheten profeet Mohammed. Althans volgens allerlei vieze politieke spelletjes.

Met behulp van de achterlijke islamitische ideologie is Marokko de melkkoe geworden voor deze Koninklijke familie. Met behulp van de islam is het Amazigh volk zo in een toestand van slavernij, minachting en uitbuiting gebracht. Deze onderdrukking van de Imazighen/Berbers door de IS-ers van toen is een zaak die mij zeer aan het hart gaat.

Als ik in een ander land dan Marokko geboren was, zou ik nooit mijn islamitische Arabische naam ‘Ali’ gekregen hebben. Dat is alleen maar gebeurd omdat mijn geboorteland door de Arabische islamisten gekolonialiseerd, gearabiseerd, en geïslamiseerd is. Daarom werden mijn ouders gedwongen om mij deze kolonialistische naam te geven. Vervolgens gaat iedereen er blindelings vanuit dat ik een moslim ben. Ik word verplicht dat te zijn. Ik mag de islam niet de rug toekeren. Voor moslims is de vrijheid van godsdienst onbespreekbaar, En dat druist totaal in tegen mijn gevoel, mijn emoties, en mijn principes.

Van jongs af aan vraag ik me dan ook af:

Waarom moet ik in de islam geloven, die van generatie op generatie blindelings is overgeërfd?

Hoe moet ik in een islam geloven, die door analfabeten gesticht is?

Hoe moet ik in een islam geloven die in mijn land zoveel bloedbaden veroorzaakt heeft? Want de geschiedenis leert dat er door de islam genocides hebben plaatsgevonden.

Hoe moet ik geloven in een islam, die door het zwaard van de nomadische Arabieren verspreid werd?

Het is alsof ik in Marokko in een soort islamitische kazerne leefde. Daarin moest iedereen zich als een soldaat in hetzelfde uniform hijsen. Iedereen moest zijn mond houden. Anders kwam je in de gevangenis of kon je je eigen begrafenis gaan regelen.

Hoewel mijn geboorteland van oorsprong een Amazighland (Berbers) is. heb ik geen recht om mijn moedertaal Tamazight (het Berbers) op scholen, rechtbanken en andere overheidsinstellingen en instanties te gebruiken. Ik heb ook niet het recht om mijn kind een Amazigh naam te geven. Ik heb het gevoel dat mijn identiteit als Amazigh van mij afgenomen is.

Jaren lang had ik die ene wens. Ik schreef daarover in een Marokkaanse communistische krant in 1997, onder de titel- Brief van het einde van de eeuw: aan mijn zoon -Ayour- ( de maan) en mijn dochter – Titrit – ( de Ster ) die nog niet geboren zijn. Nadat ik in Nederland een dochtertje kreeg, was ik blij dat ik haar een Amazigh-Berberse naam kom geven, namelijk ‘Titrit’, wat ‘ster’ betekent. In Marokko mag ik haar de Arabische naam voor ster geven: Najma. Maar niet de Amazigh naam Titrit. Bij nader inzien realiseerden mijn vrouw en ik ons dat de afkorting van de naam Titrit in Nederland tot pesterijen kan leiden en daarom noemden we haar Etoile, wat ook ‘ster’ betekent.

Ons tweede dochtertje, dat net acht maanden geworden is, heet Adele. Dat is een combinatie van een westerse naam en een Amazigh-Berberse naam. Want ‘Adele’ betekent in de Tamazight-Berberse taal ‘druiven.’ Zo hebben wij twee lieve Nederlandse dochtertjes die nooit in de vuile slavenadministratie van dictator Mohamed 6 als Marokkaan geregistreerd kunnen worden.

Etoile is nu zes jaar. Toen ze nog een schatje van 5 jaar en 6 maanden was, ging ze naar school en kwam daar haar nieuwe klas binnen. Ze zwaaide zoals altijd met haar kleuterhanden naar mij en haar moeder en begon met haar nieuwe vriendinnen gesprekjes voeren. Ik liep de school uit met het gevoel dat mijn dochter veilig was en haar toekomst hier in Nederland lag en niet in Marokko.

Eenmaal thuis deed ik de televisie aan voor het nieuws. Toen zag ik dat de leider van de Partij Van de Vrijheid – Geert Wilders – een politieke uitspraak in een café over Marokkanen had gehouden. Wat wilde hij met ‘minder Marokkanen’ zeggen? Welke Marokkanen had hij op het oog? Marokkanen die moslims zijn, of Marokkanen die ongelovig zijn? Marokkanen van Arabische afkomst of Imazigh-Berbers? Is hij echt een racistische politicus zoals een kleine groep mensen hem noemt, of maakt de media van een mug een olifant? Want uiteindelijk is hij vrij om te zeggen wat hij wil zeggen. Ik vind dat hij met zijn uitspraak over Marokkanen een grote steen in een stille vijver gooide. De Marokkanen zelf moeten maar zien hoe ze het op moeten lossen. Of ze zijn Nederlander, en dan weten ze ook dat iedereen in Nederland mag zeggen wat hij wil zeggen. Of ze zijn hier gewoon als gasten. Dan geldt er voor hen ook een andere regeling.

Zijn uitspraak over minder Marokkanen in Nederland heeft ook indruk gemaakt op kinderen. De gesprekken die ze her en der opvangen over het feit dat er minder Marokkanen in Nederland moeten zijn, houdt hen bezig en maakt hen nieuwsgierig.

Mijn dochter heeft er in haar klas met een ander meisje over gesproken. Dat meisje heet Fien. Ze zei met volle mond tegen mijn dochter: “Gaat jouw vader naar de gevangenis Etoile?”

Mijn dochter keek haar angstig aan, en vroeg: “Waarom, Fien?”

Fien antwoordde met de zekerheid van een volwassene: “Omdat jouw papa Marokkaans is, en ze hebben op de televisie gezegd dat er in Nederland minder Marokkanen moeten zijn.”

Etoile wist hier niks van, maar ze wist wel dat de stam van haar vader Amazigh-Berber is. Daarom antwoordde ze in haar kinderlijke onschuld: “Oh Fien! mijn papa is geen Marokkaans hoor. Hij is Berbers.”

Daarna zei Fien: “Dan gaat het ook niet over je papa, Etoile! Het gaat over een man die krulletjes en zwart haar heeft.”

Etoile weet nog niet dat de betekenis van de naam Amazigh ‘vrij mens’ is. Berbers noemen zichzelf niet Berbers, maar Imazighen, wat ‘vrije mensen’’ betekent.

Naar aanleiding van dat gesprekje vroeg mijn dochter me: “Papa ben ik Marokkaans?”

“Nee, absoluut niet, jij bent Nederlander, net als je moeder.”

“Maar mijn moeder is Fries, ben ik ook dan Fries?”

“Fries betekent dat je moeder in Friesland geboren is. Friesland is het noorden van Nederland. Dus jouw moeder is Nederlands en jij ook.”

“En jij papa ben jij Nederlander of Marokkaans of Amazigh?”

“Vroeger had ik de Marokkaanse nationaliteit. Het betekent volgens de wet dat ik toen Marokkaans was. Maar nu heb ik de Nederlandse nationaliteit. Daarna heb ik afstand genomen van mijn Marokkaanse nationaliteit. Maar mijn stam is nog altijd Amazigh, waar ik trots op ben.”

“Ben jij nu Nederlander of Amazigh papa?”

“Volgens de wet ben ik wel Nederlander, maar mijn stam, dat wil zeggen mijn wortels, zijn Imazighen. Het zelfstandig naamwoord ‘Amazigh’ is een mannelijk woord. Het zelfstandig naamwoord ‘Tamazight’ is vrouwelijk woord. Het meervoud van Amazigh is Imazighen, en het meervoud van Tamazight is Timazighing. Het woord Amazigh betekent een vrij mens.”

“En ben ik ook een Tamazight papa?”

“Ja, je bent Tamazight ook als je tot nu toe die taal niet spreekt.”

“Wat bedoel jij met wortels papa? Bedoel jij de wortels dat wij in de winkel gekocht hebben?”

“Nee. Nee mijn schatje, dat zijn andere wortels. Elke mens heeft zijn stammen of wortels net als de bomen.”

“Hebben de bomen ook wortels?”

“Jawel, zij hebben veel wortels, maar we zien ze niet, omdat ze diep onder de grond zijn. Zonder wortels zouden alle bomen vallen. De bomen zijn sterk door hun wortels.”

“Oh, dus zonder jouw Imazighen wortels zou jij ook vallen papa?”

“Ja dat kan, ik zou net als sommige Marokkanen zonder wortels vallen. Ze komen daardoor terecht in de criminaliteit, ze frauderen, ze haten, of worden agressief, ze krijgen een dubbele persoonlijkheid, ze worden schizofreen.”

“Waarom gebeurt dat met hen, papa?”

“Omdat ze hun Imazighen wortels verloren hebben. Want de echte Imazighen houden veel van vrijheid, veiligheid, gelijkheid, en menselijkheid, en zij zijn bescheiden, en respecteren iedereen. daarom zouden ze nooit crimineel kunnen worden.”

“Hoe komt dat papa?”

“Ja ! Hoe komt dat eigenlijk ? Dat komt zeker voort uit een slechte opvoeding, lage scholing en egoïsme. Volgens mij komt het bij sommigen ook door de achterlijk islamitische religie. De islam is een geloof dat alle ongelovige mensen haat. Sommige van deze islamitische haters willen op een makkelijke manier veel dingen krijgen zonder er moeite voor te doen. Daarom kunnen ze het voor zichzelf verantwoorden dat ze onschuldige mensen overvallen, bestelen. Maar slechteriken heb je natuurlijk overal.”

“Maar wat voor dingen willen ze makkelijk hebben papa?”

“Ze willen dure kleding, sieraden, auto’s, een woning en veel geld hebben.”

“Waarom gaan ze niet gewoon werken om die dingen te kunnen kopen papa?”

“Ja werken ! Volgens hen kunnen ze met werk hun doel niet bereiken.”

“Waarom papa?”

“Het maandelijkse salaris is te laag en de vaste lasten zijn te hoog, dus blijft er voor hen niks over om deze dure dingen te kunnen kopen.”

“Waarom kopen ze dan niet goedkope dingen papa?”

“Ja waarom? Dat hangt samen met hun lage niveau, hun egoïstische persoonlijkheid en hoe ze denken.”

“Wat betekent de wet eigenlijk papa?”

“De wet bestaat uit veel regels, die de rechten en plichten van mensen beschermen. De wet verbiedt bijvoorbeeld om door rood licht te rijden, anders krijgt je een boete. Een ander voorbeeld is dat elk kind dat vier jaar is, naar school moet gaan.”

“En als het kind dat niet dat wil papa, krijgt hij dan ook een boete?”

“Als het kind niet naar school gaat, dan komt de gemeente of de politie naar zijn huis om met zijn ouders erover te praten.”

“Op onze school heb ik van iemand gehoord dat alle mensen met krulletjes en zwart haar Marokkanen zijn, en dat heb jij ook papa.”

“Nee hoor! Zwarte Piet heeft ook zwart haar en krulletjes, maar hij is totaal niet Marokkaans.”

“Oh ! Maar op het Sinterklaasjournaal op de televisie heb ik gehoord dat Zwarte Piet niet meer Sinterklaas mag helpen, klopt dat papa?”

“Ja!! Er zijn veel mensen die vinden dat Zwarte Piet de slavernijtijd voortzet, dus ze willen geen Zwarte Piet, maar ze willen een Piet in verschillende kleuren.”

“Wat voor kleuren willen ze dan?”

“Wit, rood, geel, groen enzovoort noem het maar…”

“Wat betekent slavernij papa?”

“Hoe moet ik je dat nou weer uitleggen Etoile? Vroeger konden de blanke mensen zwarte mensen kopen en verkopen op de markt, precies zoals dingen en spullen. Dat betekent slavernij. Maar dat is nu in veel vrije landen absoluut verboden.”

“Is het ook verboden in Marokko papa?”

“Nee mijn schatje! Marokko is geen vrij land. Daarom bestaan daar andere soorten van slavernij. De koning heeft nog steeds slaven in zijn paleizen, dat zijn zwarte mensen. Hij behandelt ook het hele Marokkaanse volk als zijn slaven.”

“Is Marokko een slecht land papa?”

“Marokko heeft veel zon, een mooie zee, een woestijn, bergen en bossen. Qua natuur is het een prachtig land, maar het zou beter zijn zonder het kolonisatorregime van het roofdier Mohammed en zijn racistische, corrupte, hypocriete egoïsten en pedofiele Alouiten en Idrissiden.”

“Ik weet niks over Marokko papa , en ik wil er meer over weten.”

Het is tijd om naar je bed te gaan mijn schatje. Morgen laat ik aan jou zien waar Marokko op de aardbol ligt, en hoe het eruit ziet.”

Het was zeven uur s’ avonds, bedtijd voor mijn dochter. Ze ging dadelijk met haar moeder naar haar kamer. Dan kreeg ik de ruimte om mijn belofte aan waar te maken. Een schriftelijk geschiedenis voor haar toekomst om een echt beeld te krijgen van mijn land van herkomst. Want de hele geschiedenis van Marokko is door de kolonisators, de Arabische moslims vervalst. Door hen die de Imazighen-Berbers in hun eigen land discrimineren, misbruiken en vermoorden.

Comments

comments

Share

Laat commentaar achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *